lunes, 20 de mayo de 2013

Passem el dia a Lloret de Mar

El passat dissabte dia 18 de maig les parròquies de Viladecans van passar juntes un dia de convivència.
Com cada any les tres parròquies , Sant Joan, Santa Maria Magdalena, Mare de Déu de Sales, i l’església Mare de Déu de Montserrat dediquen un dia a compartir les experiències, les vivències i lo après durant el curs.
Aquest any a tocat fer una visita a Lloret de Mar,  vam començar fen una visita a l’Ermita de Santa Cristina construïda a mitjans l’any 1764 els responsables ens van explicar la historia del lloc i els actes que si fan;

Cada 24 de juliol el poble de Lloret surt en una processó marítima amb multitud d’embarcacions de tots tipus portant la imatge i una relíquia de la Santa, des de Lloret fins a la platja de Santa Cristina, on s’arriba amb la regata “S’Amorra, Amorra,” carrera de Llaguts(embarcacions de rem)on hi participen nou clubs que representen els antics gremis.
La tarda les obreres (quatre noies que han estat elegides cada any) i vestides de gala ballen amb les seves parelles el ball de plaça, dansa cerimonial d’origen antic anomenat “ Dansa de les Almorratxes” nom d’un tipus de vas de vidre ple de perfum i amb flor blanca que les Obreres trenquen en tirar-lo al terra.
També ens expliquen en aquest lloc ha estat un lloc d’inspiració per a molts artistes, pintors com Joaquim Sorolla, Joan Llaverias, Enric Serra i Auqué...escriptors com: Josep Pla, Josep Ma. Coll i Rodés.
ens vam passeja per els voltants, i per les platges precioses on arriben els Llaguts

Després vam fer camí als jardins de Santa Clotilde, dissenyats per l’arquitecte Nicolau Rubió i Tudurí, impressionants, preciosos i amb unes vistes espectaculars.

A les 14h a dinar i en acabar a caminar per Lloret i a fer la “Ruta dels Indians” la casa Garriga, casa Parroquial i església de  Sant Romà....
18’45 i per donar gracies ens trobem tots a la parròquia Sant Roma on el rector ens rep i ens ofereix aquest monument per poder-hi celebrar la Santa Missa.

El dia de convivència  s’acaba amb molta il·lusió per seguir un any mes en la nostra feina en vers a la comunitat de Viladecans