lunes, 17 de mayo de 2021

776 RECERCA DE DÉU (8) LA VENTADA. PER: JESUS RENAU s.j.

776   RECERCA DE DÉU (8) LA VENTADA. PER: JESUS RENAU s.j.

El Marc va guardar la carta en el calaix, aquella carta sobre les diverses parts de la missa. De moment no pensa anar a missa, però si algun dia hi va, a un casament o un funeral, abans —diu— tornarà a llegir l’escrit ni que sigui per orientar-se. De moment continua tenint masses dubtes per fer un salt tan gran.

En canvi, la lectura del quart d’hora diari li va interessant. Diu que té moltes preguntes a fer i que haurem de cercar un dia. Diu que, si em va bé, podem anar a un bar on hi ha un racó molt agradable, i que, tot prenent una cervesa, vol xerrar sobre els fragments de l’evangeli de Mateu que va llegint, tot seguint les tres preguntes:     

Què diu?

Què diu a la nostra societat?

Què diu al meu cor?

(I tant que anirem a prendre una cervesa!)

Al final del seu correu escriu el següent: “L’evangeli em resulta sorprenent, i les tres preguntes m’ajuden a pensar. Ja veig la intenció que tenen: mirar d’entendre el text, mirar la societat des del text, i mirar el meu interior. Ho vaig explicar a una companya de la facultat i em va dir que ella ho començarà a fer, i de tant en tant ens trobarem per xerrar sobre aquestes qüestions. Ella viu amb una amiga i em van convidar a sopar el divendres passat. Ens ho vàrem passar molt bé.

Hi ha una cosa que em sorprèn: la manera com Jesús cridava determinades persones a ser amics i seguidors seus. Aquell inspector d’impostos que, en mig de la feina, passa Jesús i li diu: segueix-me. Quina passada!! Sorprenent! I el tio s’alça, perd la feina, i marxa amb Jesús. T’imagines una cosa semblant a la delegació d’hisenda?”

(I tant que anirem a prendre una cervesa... i potser més endavant serem tres!)

Tot aquest procés del Marc va acompanyat de la meva pregària. Jo també tinc una bona amiga contemplativa i lhi he explicat, i ella també prega pel Marc i segurament per les dues amigues del sopar.

Jo li dic a l’Esperit: Senyor, ves a saber què en pot sortit de tot plegat... Envia’ns una ventada, si us plau!!   

jesuites.net

proespasj.onmicrosoft.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario